Blog
Gepubliceerd: 30-08-2017

SPORTEN MET COLLEGA’S? VIER VOORDELEN!

Het is maandagochtend half elf. Je komt net uit een meeting met je leidinggevende. Voor het einde van de dag moet die rapportage af zijn. Het betekent dat je de rest van de dag aan je laptop gekluisterd bent. Hard aan het werk om de deadline te halen. En dan heb je ‘s middags ook nog bootcamptraining…

Een paar uur later. Vanuit je ooghoeken kijk je naar hoe je collega het ervan afbrengt. Het zweet parelt op zijn voorhoofd. Zelf heb je het ook behoorlijk zwaar. Nog tien crunches! Na het aftellen barst je in lachen uit van opluchting én de endorfine. De deadline die de hele dag al boven je hoofd hangt is even ver weg. Net als de lichte tegenzin van vanochtend. Wat is sporten met je collega’s toch leuk!

Van de talloze manieren om een goede teamspirit te kweken is samen actief bezig zijn één van de meest effectieve. Zeker in de buitenlucht. Daarom sporten wij elke maandag met elkaar onder begeleiding van JK Personal Fitcare. Beweging – mentaal, maar ook fysiek- sluit goed aan bij onze slogan ‘Taking you further.’ We overtuigen ook jou er graag van dat sporten met je collega’s je verder brengt. Bijvoorbeeld om deze vier voordelen:

1. JE VERHOOGT DE MORAAL BINNEN JE TEAM. –

Een sportprestatie is vrijwel altijd duidelijk afgebakend. Je weet wanneer je succesvol bent: als je de 25 push-ups haalt of het winnende goal scoort bijvoorbeeld. Tijdens de wedstrijd help je elkaar en vul je elkaar aan. Achteraf vier je met elkaar de overwinning. Lukt dit tijdens de sporttraining? Dan waarschijnlijk ook tijdens een zakelijk project.

2. JE SLUIT NIEUWE VRIENDSCHAPPEN. 

Het is leuk om je collega eens in een andere setting mee te maken dan je gewend bent. Zo leer je elkaar beter kennen en zie je kanten van hem of haar die je nog niet ontdekt had. Wat zeker een aanleiding kan zijn voor een nieuwe vriendschap!

3. JE DOORBREEKT DE ROUTINE.
Ze zeggen niet voor niets: verandering van spijs doet eten. Doorbreek de routine en je voorkomt bedrijfsblindheid. Een sportieve onderbreking van je werk zorgt ervoor dat je later weer met een frisse blik naar je werk kijkt. De fysieke uitdaging geeft je hernieuwde energie.

4. JE VERBETERT JE CONCENTRATIENIVEAU.

Om te kunnen presteren moet je scherp zijn. Zowel fysiek als op de werkvloer. Onderzoek toont aan dat fysieke inspanningen je cognitieve vaardigheden (denk aan je concentratie en het geheugen) bevorderen. Sporten kan er dus voor zorgen dat je je beter op je werk kunt concentreren. Handig als je een ambitieuze deadline hebt!

Overweeg jij ook een wekelijks sportmoment met je collega’s in te plannen? Zeker doen! Het is niet alleen gezond, maar kan dus ook jullie resultaten verbeteren. En… wie wil nou niet zijn baas eens in het zweet zien werken?