Blog
Gepubliceerd: 02-02-2018

MILLENNIALS! WIE ZIJN HET EN HOE BIND IK ZE AAN MIJN ORGANISATIE?

De ‘Millennial’ ofwel de ‘Next Generation’ is geboren tussen de jaren ‘80 en het jaar 2000. Ze leven in een wereld waar de technologie vanzelfsprekend is en hebben de werkgevers voor het uitkiezen. De Millennials zijn gevoelig voor trends en kijken scherp naar het imago van een bedrijf. Ze bevatten jonge en frisse ideeën die veel voor jou als organisatie kunnen betekenen.

Maar wat kun je doen om het juiste talent binnen te halen en ze te blijven binden?  Wij geven 6 handige tips:

 1. OMARM DE FRISSE BLIK

De behoefte aan jong talent met een grote kennis en motivatie is groot. Zij leren van jou, jij leert van hen. Veel informatie ‘zenden’ tijdens een introductie, daarmee sla je de plank mis. Je nieuwe talent zit nog vol vragen, ideeën en een onbevangen mening die je kunt benutten. Betrek ze bij overleggen en complexe vraagstukken, mogelijk werpt hun mening een waardevol licht.

 2. PERSOONLIJKE ONTWIKKELING

Groei, groei en nog eens groei! Deze generatie wil zich persoonlijk ontwikkelen en kansen benutten. Een e-learing, webinars, seminars, cursussen of een opleiding? Biedt ze deze mogelijkheid en blijf dit stimuleren. Neem ze mee op klantbezoek of naar die leuke beurs in het buitenland. Daag de millennials uit en geef ze waardevolle herinneringen mee.

 3. BIED UITDAGING EN PERSPECTIEF!

The key to succes! Naast de voeding van informatie willen de millennials ook groeien in hun functie. Geef ze uitzicht op een functie met meer verantwoordelijkheden of een functieverbetering voor de toekomst. Zeg nou zelf, na 2 jaar lang boodschappen doen in dezelfde supermarkt weet je ook precies waar alles ligt.

 4. FLEXIBELE WERKOMGEVING

Deze generatie is het gewend om te leven in een wereld die 24/7 doorgaat, altijd bereikbaar is en waar werk en privé in elkaar overlopen. Ze reizen graag de wereld rond en hechten waarde aan een organisatie die hier ook flexibel mee om gaat. Even een online bestelling onder werktijd? Moet kunnen! Schakelen tussen werk en privé kunnen ze prima en halen deze tijd in de avonduren of het weekend gewoon weer in.

5. WAARDERING

Salaris is absoluut niet alles! Uiteraard is dit voor iedereen prettig en niet geheel onbelangrijk, maar zeker niet altijd dé drijfveer. De blijk van waardering en gemeende complimenten zijn waardevol en stimulerend. Vergeet dit niet! En mocht je je medewerkers willen belonen? Denk dan ook eens aan een uurtje samen sporten onder werktijd, een gezellige vrijdagmiddagborrel of een verrassend teamuitje. Wie wordt daar nou niet vrolijk van?!

  6. LAAT ZIEN WAT JE IN HUIS HEBT!

Nog een laatste tip: Laat zien hoe bijzonder jouw organisatie is! De buitenwereld mag best weten dat je successen hebt behaald en hoe leuk jullie team is. Je wil dat mensen zich kunnen identificeren met jouw organisatie! Dit moet dan niet alleen te vinden zijn bij het kopje ‘nieuws’ op jullie website, maar ook op je Instagram-, Facebook- of LinkedIn account. Ook is een korte promofilm een mooie manier om je USP’s te laten zien.

Wil je hulp bij het binden en boeien van millennials aan jouw organisatie? Neem contact op met Laura Wolbert of Tessa Smeenk via (0315) 397 500, zij richten zich binnen Fongers & Fongers op de markt van ‘young professionals’.